söndag 3 juli 2011

SåDärJa Kära Kamareros


Nu är jag Installerad, har inhandlat diverse nödvändiga ting, har svettats i några dagar och nästan inte orkat med någontig fast det gjorts massor. De snackade om åska och regn igår på SMHI informerade Väninnan mig, men jag kan berätta att det var strålande sol och klar himmel mestadels hela dagen igår. Idag nu vid denna arla tidpunkt kan jag dock berätta att det är grått och mulet ute, om det nu är någon som är intresserad.

Time To Go Ner i Varv så mycket som möjligt nu. Men Tyvärr så kommer jag ibland få ta mig till ett Hospital för att hälsa på en familjemedlem och samtidigt ta hand om mina yngre släktningar samt en del av de äldre, gällande just detta, men sånt är livet. Hårt.

Dock- jag är ledig(Hurra) och det är semester (Äntligen) och jag skall börja mina MorningWalks- Manana. Då ska jag inviga den nya HTC:ns radio. All min musik ser ni, som jag hade på gamla mobben försvann vid överföringen till den nya.

Tur att jag är så pass gammal att jag föredrar radio och nyheterna på den. Om programledarna talar korrekt Svenska alltså. De får komma varifrån de vill- bara de talar korrekt. Alltså det skall icket vara Skåningar eller inkvoterade utländska människor (eftersom man inte hör eller förstår vad de säger) samt icke heller människor med talfel som inte kan uttalta bokstaven "R" rätt. Inte heller får de svälja tungt så att det hörs i radion. Det är äckligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar