söndag 20 januari 2013

Gillar Inte När Temperaturen


Har sådana gradskillnader mellan dagarna. Att det var -12 igår på förmiddagen för att sedan trilla upp till -16 här i innerstan var kul och det hade varit ännu roligare med denna kyla låg kvar i flera dagar/veckor så man fick lite småtrevligt fram till våren.

För att som idag vakna upp och finna att det är - 3 var då inte någon hit. Att jag har sådan koll på vådret beror på att jag (som ni kanske minns) rapporterar till Väninnan (hon messar och frågar) hur graderna är på vintern. Och faktiskt även på sommaren.

Jag och min berömda näsa kan som ni vet avgöra vädret med flera dagars framförhållning. Nyser jag blir det snö. Har jag ont i huvudet blir det lågtryck/åska.

Jag är faktiskt bättre än meterologerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar