söndag 27 januari 2013

Det Är Söndag Jag Kokar




Ris för jag har fått för mig att jag ska göra matlådor och då jag hällde i mera vatten i kastrullen för jag märkte att den anvisade måttet inte var korrekt till min gasspis så upptäckte jag även att jag tappat saltkaret där i.

Jag kokar förstår ni med "ris direkt i vattnet" metoden istället för med den "ris i påse i vattet" metoden som jag brukar använda, där man lägger ner i kokande vatten en eller flera påsar med ris i- och som kokar i 10 minuter och är klart och inte heller har bränt fast sig i kastrullen och man läsa tidningen i dessa 10 min eller fokusera på att tillreda det man skall äta till riset.

Varför gör jag då detta så omständiga sätt att koka ris på- jo för att Tekniskt Ansvarig den raringen köpte kiloris till mig för att det var "billigare" då han bodde här för några veckor sedan.

Han Tekniskt Ansvarig anser jag kostar på för mycket pengar på mitt ris i påse (och mycket annat trevligt med) men det ska jag säga är väl värt sina slantar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar